En directe

El rosari

Sense categoria

Greenpeace: "Els Acords de París no s'estan complint"

L'ONG participa en la cimera pel clima COP28 que comença avui a Dubai. Segons la seva portaveu, María Botella, té dipositades "més expectatives que esperances"

30 novembre 2023

Redacció

Comparteix

"Els Acords de París no s'estan complint". Aquest és el punt de partida de Greenpeace en la COP28, la cimera anual pel clima que comença avui a Dubai i on l'ONG participa.

La COP28 reuneix els mandataris dels principals països del món per debatre i fer front a l'emergència climàtica. La trobada arriba després d'un mes d'octubre que ha batut rècords de temperatura en l'àmbit global i haurà de revisar si l'Acord de París signat el 2015 per reduir un grau i mig la temperatura del planeta es complirà. María Botella, portaveu de Greenpeace, ha criticat al programa La Caravana de Ràdio Estel que aquests acords "no s'estan complint". Creu que és important adquirir nous compromisos més forts en la lluita contra l'emergència climàtica.

COP28 | Getty Images

Acabar amb els combustibles fòssils

Per a l'ONG, l'objectiu principal d'aquesta trobada és saber quan es posarà fi a l'ús de combustibles fòssils com carbó, gas o petroli. Botella ha reclamat un compromís "clar" i evitar "que es posin mecanismes per a dir que s'acabaran i permetre que continuïn existint".

De fet, la portaveu ha aprofitat la conversa per denunciar la presència en aquesta cimera de responsables de les indústries fòssils. Segons Botella, és un fet que provoca "un conflicte d'interessos", ja que hi són "per assegurar que els seus interessos no es vegin perjudicats".

"Greenpeace denuncia la presència en la COP28 de responsables de les indústries fòssils"

Respecte dels acords als quals es puguin arribar, Botella té més "expectatives que esperances" i és conscient que "aquestes cimeres no sempre arriben a l'ambició necessària". Sobre la taula, evitar l'increment d'1,5 graus d'escalfament global que ja va sortir a París 2015. De moment, s'està evitant superar aquest grau i mig de sobreescalfament del planeta, però la portaveu alerta que "cada any anem veient que els canvis (climàtics) es fan a un ritme més ràpid i és imprescindible no sobrepassar aquest 1,5".

Les emissions d'efecte hivernacle són impossibles de sancionar a Espanya

Botella lamenta que les emissions d'efecte hivernacle són impossibles de sancionar a Espanya. La portaveu de Greenpeace assegura que "encara que tinguem uns objectius, es pot dir en general que (a la indústria) s'incompleixen i no passa res". Botella també ha defensat les accions que alguns activistes han realitzat en museus i defensa que "pretenen arribar a un públic més ampli". La portaveu assegura que l'emergència climàtica "no té massa visibilitat als mitjans de comunicació".

Entrevista a María Botella, portaveu de Greenpeace

0:00 / 0:00

Més actualitat

política

POLÍTICA

Sense categoria

Josep Àngel Borràs, pèrit forense: "És indubtable que la foto de Mazón ha estat intervinguda, no es correspon amb l’original"

La foto de Mazón ha estat intervinguda

El professor de la Universitat de Barcelona i expert en falsedat documental diu que la fotografia "presenta molts artefactes que no hi haurien de ser"

14 març 2025

Redacció

ACTUALITAT

COVID

MEDICINA

SALUT MENTAL

SANITAT

Sense categoria

L’Hospital d’Igualada manté la Unitat de Suport Emocional als professionals sanitaris cinc anys després de la pandèmia

Hospital d'Igualada consolida la unitat de suport emocional

Aquest servei ha atès 270 sanitaris per episodis d'ansietat, depressió i estrès posttraumàtic, entre altres símptomes

13 març 2025

Redacció

COVID

política

POLÍTICA

SANITAT

SOCIETAT

Alba Vergés admet xocs amb el govern espanyol durant la pandèmia: “Vam haver de justificar-nos molt”  

Alba Vergés recorda la gestió de la pandèmia

L’exconsellera de Salut durant la pandèmia, Alba Vergés, diu que cinc anys després “encara cou” el tema de la vacunació de la Guàrdia Civil.  

13 març 2025

Redacció