En directe

Fórmula Estel

Sense categoria

Isabel Celaá: “Si el papa Francesc hagués tingut un bon estat de salut, hauria visitat les Canàries aquest trimestre”

L’ambaixadora d’Espanya a la Santa Seu ha explicat que la relació entre Espanya i el pontífex era bona, tot i les diferències

25 abril 2025

Redacció

Comparteix
Vetlla del papa Francesc

L’ambaixadora d’Espanya a la Santa Seu, Isabel Celaá, ha explicat que el papa Francesc hauria viatjat a les Illes Canàries “amb tota seguretat aquest primer trimestre de l’any, si la salut li hagués permès”. Ho ha dit en una entrevista a El Matí a Ràdio Estel, on ha insistit que “el president Pedro Sánchez el va convidar a venir. “Sé que el papa ho volia, però no hi ha hagut temps”, insisteix.

“Hi havia una bona relació entre Sánchez i el papa Francesc” 

D’altra banda, ha volgut restar importància a l’absència de Pedro Sánchez al funeral d’aquest dissabte. “No em correspon a mi avaluar les decisions del govern, però puc garantir que hi havia una gran relació d’afecte i respecte entre Pedro Sánchez i el papa Francesc”. Preguntada per les tensions amb qüestions com la resignificació del Valle de Cuelgamuros, Celaá ha volgut calmar les aigües i ha dit que “mai hi ha hagut tensió, sinó diferències entre les dues parts, però també acords al final”.

“Gran governant amb una manera de fer autònoma”

L’ambaixadora d’Espanya a la Santa Seu ha lloat la figura de Francesc, tot assegurant que va ser un “gran governant i un gran coneixedor de conflictes seriosos, com és el cas de la dictadura a l’Argentina. “Sabia llegir la contemporaneïtat i resoldre conflictes de manera molt eficient. A més a més, ha recordat que estava rodejat d’un “equip molt lleial i tenia una manera de fer molt autònoma”.

D’altra banda, ha recordat que el pontífex “creia en una Església oberta i no tancada sobre si mateixa”. Per això, creu que el pròxim paper hauria de seguir la línia de Francesc. Celaá ha reivindicat el seu carisma, personalitat i, en definitiva, la gran capacitat per comunicar no només a través de les paraules, sinó també a través dels gestos. D’entrada, ha recordat que Jorge Mario Bergoglio va escollir el nom de Francesc, pobre d’Assís; o que feia servir les mateixes sabates de sempre, trencant amb la tradició de calçar les sabates vermelles de vellut.

Entrevista a Isabel Celaá

0:00 / 0:00

Més actualitat

Sense categoria

Daniel Palau: "Vull fer a Lleida un treball que respongui a les necessitats pròpies de la diòcesi"

Daniel Palau, bisbe de Lleida

El sacerdot de la diòcesi de Sant Feliu, que serà ordenat bisbe el 19 de juliol a la catedral nova, diu a Ràdio Estel que vol respondre a "tantes inquietuds de gent que se sent allunyada"

21 maig 2025

ENTREVISTES

Jesús Bastante: "La Sagrada Família era el temple dels pobres"

Jesús Bastante: "La Sagrada Família era el temple dels pobres"

Parlem amb Jesús Bastante, periodista i escriptor, sobre la seva nova novel·la 'El aprendiz de Gaudí'

21 maig 2025

Redacció

RELIGIÓ

Sense categoria

Daniel Palau, nou bisbe de Lleida

Palau substituirà Salvador Giménez com a bisbe de Lleida, que havia presentat la renúncia per edat ara fa gairebé dos anys.

21 maig 2025

Redacció