En directe

Trotamundos

ECONOMIA I FINANCES

Javier Pacheco: "Que ningú ens doni lliçons, la gent vol cobrar més i treballar menys" 

El secretari general de Comissions Obreres a Catalunya respon a les declaracions de Jordi Turull, que deia que els catalans “volien cobrar més i no pas treballar menys”

17 febrer 2025

Redacció

Comparteix
reducció de la jornada laboral

El secretari general de Comissions Obreres a Catalunya, Javier Pacheco, critica que PIMEC o Junts per Catalunya, en veu del secretari general Jordi Turull, no vegin amb bons ulls la proposta dels sindicats de la reducció de la jornada laboral, que aposta per cobrar més i treballar menys. "Que ningú ens doni lliçons". Ho ha dit en una entrevista a El Matí a Ràdio Estel, on ha insistit que "no és incompatible apujar salaris i reduir la jornada". Pacheco recorda que les dones "fa temps que s’han incorporat al mercat laboral" i per això cal redistribuir el temps i "augmentar també les hores que els homes dediquen a les cures o a casa". Amb tot, creu que la resistència de la patronal a la reducció de la jornada laboral "és una equivocació i això tindrà costos", avisa. 

Una picabaralla innecessària

Preguntat pel xoc entre PSOE i Sumar sobre si les persones que cobren el Salari Mínim Interprofessional haurien de pagar IRPF, Pacheco veu "innecessari i inoportú" que s’hagi generat aquest enfrontament entre el govern de coalició. "La mesura més important per reduir la pobresa i la desigualtat és enredada per aquest debat sobre capacitat de tributació. Malbaraten una de les principals conquestes", lamenta. En tot cas, el secretari general de CCOO creu que aquelles persones que cobren l'SMI, se’ls ha de garantir, a través d’una reforma tributària, que no paguin més del que correspon aquest 60% del salari mínim net”. 

"Reclamarem a Collboni que faci complir la llei als promotors" 

Pacheco confia que l’Ajuntament de Barcelona faci marxa enrere i "no perdoni" les multes milionàries als promotors immobiliaris que s’havien saltat la normativa de la reserva del 30% d’habitatge de protecció oficial, tal com avança avui el Diari Ara. "Reclamarem que els que no compleixin la llei, tinguin conseqüències. No s’ha d’amnistiar o perdonar als promotors" insisteix. Avui, Comissions Obreres es troba amb l’Ajuntament de Barcelona per traslladar-los una proposta que fomenti l’accés a un habitatge públic. És en aquesta trobada on traslladarà a l'alcalde Jaume Collboni que el govern municipal "faci complir la llei i sancioni als promotors". 

Escolta l'entrevista a Javier Pacheco, secretari general de Comissions Obreres a Catalunya

0:00 / 0:00

Més actualitat

SOCIETAT

Anahita Nassir, politòloga iranocatalana: "Les dones són el motor de les revoltes a l'Iran"

L'activista del moviment 'Dona, Vida i Llibertat' destaca que el control sobre les dones ha sigut una de les eines del règim per controlar la societat

6 març 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Anna Bertran: "Dona molta esperança veure tanta dona guionista"

Anna Bertran

Parlem amb l'actriu Anna Bertran sobre 'El Grill', la darrera estrena teatral de la sala Flyhard sobre els problemes de la generació que ronda els 40 anys

6 març 2026

Redacció

feminisme

SOCIETAT

La Generalitat reclama una aposta efectiva per l'educació feminista a les escoles

La presidenta de l'Institut Català de les Dones demana treballar amb els joves, davant la "tergiversació de les pantalles"

6 març 2026

Redacció