El programa ‘A Primera Hora’ de Ràdio Estel ha conversat aquest dimecres amb Joan Capdevila, diputat al Congrés per Esquerra Republicana de Catalunya. Tot just unes hores abans del ple del Congrés dels Diputats per aprovar la nova prórroga de l’Estat d’Alarma, Capdevila ha explicat que “calen mesures excepcionals pero no Estat d’alarma, perquè s’han d’aconseguir les competències i no posar soldats amb medalles, sinó compromís ciutadà”. A més s’ha queixat de la gestió del govern espanyol assegurant que “la co-governança no ha existit”.
El diputat independentista ha comentat que, fora de l’estat d’alarma, hi ha camp legal per aplicar el confinament perquè “el marc normal de la situació estatutària i constitucional permet el que s’ha d’aplicar”. En aquesta línia, ha plantejat com a alternativa “que la Conselleria de Salut tingui la seva competència i que puguem administrar nosaltres el material sanitari”. Tot i no saber-ho de primera mà, Joan Capdevila sha insistit en que espera que hi hagi hagut alguna mena de diàleg entre el seu grup parlamentari i el govern de PSOE-Podem. “Les trucades segurament han acabat quan el PSOE ha aconseguit els vots a favor de Ciutadans”, ha explicat. En referència a la baixa de Juan Carlos Girauta i Carina Mejías de Ciutadans, Joan Capdevila l’ha qualificada d’acte “de coherència”.
Pots tornar a escoltar AQUÍ
Més actualitat
Sense categoria
Plataforma per la Llengua: “Hi ha molta ràbia en l’obra de teatre contra el català. Va ser molt dolorós i desagradable”

La directora de l’entitat, Rut Carandell, valora l’obra de teatre contra el català que va contractar l’Ajuntament de Barcelona durant la presentació de l’informe de l’Observatori de les Discriminacions
11 juliol 2025