En directe

Radio Vaticana

AUDIOS

Maldita Nerea: "Soc una altra persona a partir d'aquest disc"

Jorge Ruiz, el cantante de Maldita Nerea, presenta el setè disc d'estudi de la banda, 'Manual para seres maravillosos', on deixa palès que "l'amor és el sentiment més lluminós que hi ha"

7 novembre 2023

Redacció

Comparteix
Jorge Ruiz, cantant de Maldita Nerea, amb Joan Trias
Jorge Ruiz, cantant de Maldita Nerea, amb Joan Trias després de l'entrevista a 'La Caravana'

"Soc una altra persona a partir d'aquest disc". Així de contundent s'ha mostrat Jorge Ruiz, cantant de Maldita Nerea, en presentar el nou disc, 'Manual para seres maravillosos' (Sony Music Spain) al programa La Caravana de Ràdio Estel.

Jorge Ruiz, cantant de Maldita Nerea

És el setè treball d'estudi de la banda i una combinació d'onze cançons amb molta emoció palesa i un objectiu comú: recordar-li al món que el més important que tenim els humans, l’amor, ni es comptabilitza, ni es pesa, ni es mesura. "L'amor és el sentiment més lluminós que hi ha", diu Ruiz, qui també és logopeda i un apassionat de l'educació. És per això que la banda ha publicat singles amb un sol a la portada i que al web animen a les escoles a participar en un concurs cantant una de les cançons del disc, 'Inevitable', però amb antifaços amb forma de sol per tal de preservar la intimitat dels infants que ho desitgin. En aquesta cançó, 'Inevitable', ha col·laborat la filla de Ruiz, Mía.

"L'amor és el sentiment més lluminós que hi ha"

Tot i això, la tortuga, "un animal que va lent", també és una constant en les seves lletres, els seus discos i videoclips. El nou disc la té a la portada, obra del dissenyador gràfic Òscar Perales.

Els ritmes alegres són una constant en la discografia del grup i aquest disc no és una excepció. "És un punt d'inflexió, he passat per un pou molt profund, però he caigut dempeus", assegura el cantant, qui destaca la cançó 'Duele'. "Vinc d'un lloc on no hi havia molta llum i en comptes de dramatitzar-lo, vaig intentar convertir-lo en alguna cosa lluminosa". Tot i que reconeix no haver patit problemes de salut mental, alerta de la desconnexió que provoca el mòbil i posa el focus d'atenció en la maternitat.

ESCOLTA L'ENTREVISTA!

Entrevista a Jorge Ruiz, cantant de Maldita Nerea

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Júlia Colom: "Les plataformes digitals no ajuden a entendre la profunditat d'un disc"

Parlem amb la cantautora mallorquina Júlia Colom sobre el seu segon disc, 'Paradís', un viatge que ens obre la porta al seu món ple de matisos

6 febrer 2026

Redacció

JUSTÍCIA

POLÍTICA

La sentència del TJUE: "És una victòria de Puigdemont però no és clar que pugui canviar l'estatus jurídic"

El Catedràtic Joan Lluís Pérez Francesch considera que la sentència del TJUE pot tenir una influència moral sobre els jutges

6 febrer 2026

Redacció

ACCIÓ SOCIAL

Mireia Angerri, Mans Unides: "La fam és la punta de l'iceberg de la pobresa"

Mans Unides engega aquest diumenge la seva campanya anual amb el lema "Declara la guerra a la fam"

6 febrer 2026

Redacció