En directe

Fórmula Estel

Sense categoria

"Al meu fill li van robar la fe"

Juan Cuatrecases, pare d'una víctima d'abús sexual en una escola de l'Opus Dei, valora l'informe del Defensor del Poble lliurat al Congrés dels Diputats

27 octubre 2023

Redacció

Comparteix

"Al meu fill li van robar la fe". Aquesta és una de les declaracions de Juan Cuatrecases, pare d'una víctima d'abús sexual en una escola de l'Opus Dei i president de la fundació ANIR.

En una entrevista a La Caravana, Cuatrecases ha recordat el cas del seu fill, com es troba ara, i ha valorat l'informe que ha presentat avui el Defensor del Poble al Congrés dels Diputats sobre la pederàstia a l'Església espanyola.

Una imatge d''Amén. Francisco responde', el documental de Disney+ en què va participar Juan, el fill de Juan Cuatrecases',
Una imatge d''Amén. Francisco responde', el documental de Disney+ en què va participar Juan, el fill de Juan Cuatrecases'.

L'informe del Defensor del Poble sobre els abusos sexuals a l'Església

Ja s'han conegut les xifres d'aquest informe, que revela que 4,5 milions d'adults espanyols han sigut víctimes d'abús sexual i d'aquestes, un 9,6% (440.000) ho han sigut en el si de l'Església. Amb relació això, Cuatrecases ha destacat que "440.000 persones és una dada molt rellevant", però ha criticat una part dels estaments eclesiàstics. "Part de la jerarquia eclesiàstica ha minimitzat els fets".

De fet, Cuatrecases també ha destacat que hi ha diverses lleis que protegeixen als infants, però no és suficient. "Les lleis són importants, però s'han de complir, pressupostar-les i ha d'haver-hi un seguiment de la labor que es fa donant suport i reconeixement a les víctimes". "L'informe del Defensor del Poble és el principi d'alguna cosa no la fi de res", ha conclòs.  

La importància de la formació

En otra entrevista de La Caravana de Ràdio Estel, David Abadías ha destacat la formació que està impartint l'Arquebisbat de Barcelona de protecció dels menors a tots els seus sacerdots. Juan Cuatrecases valora aquesta iniciativa positivament. "La formació és imprescindible".

El fill de Juan Cuatrecases va participar en el documental 'Amén, Francisco responde', en què diversos joves parlaven obertament amb el Papa de les coses que els preocupen. Ell va explicar al Sant Pare el seu cas, cosa que, segons Cuatrecases, l'ha ajudat.

Entrevista a Juan Quatrecases, pare d'una víctima d'abús sexual

0:00 / 0:00

Més actualitat

ENTREVISTES

TEATRE

Sergi Belbel: "L'excés de tecnologia ens recorda la puresa del teatre"

Parlem amb Sergi Belbel, Roc Esquius, Antonio del Valle, Laura Pau i Ramon Godino, directors i actors de 'La Torradora', l'última estrena de la Sala Versus Glòries

31 desembre 2025

Redacció

SOCIETAT

Creu Roja: "La joguina no és només un objecte, és una eina pedagògica molt important"

Creu Roja té l'objectiu de recollir 48.000 joguines noves per a infants i adolescents en situació vulnerable

31 desembre 2025

Redacció

MOBILITAT

SOCIETAT

El RACC recorda que les balises no avisen el 112 ni les companyies d'assegurances

Aquest 1 de gener entren en funcionament les balises per senyalitzar i geolocalitzar els vehicles en cas d'avaries

31 desembre 2025

Redacció