En directe

El Matí a Ràdio Estel

Sense categoria

"Al meu fill li van robar la fe"

Juan Cuatrecases, pare d'una víctima d'abús sexual en una escola de l'Opus Dei, valora l'informe del Defensor del Poble lliurat al Congrés dels Diputats

27 octubre 2023

Redacció

Comparteix

"Al meu fill li van robar la fe". Aquesta és una de les declaracions de Juan Cuatrecases, pare d'una víctima d'abús sexual en una escola de l'Opus Dei i president de la fundació ANIR.

En una entrevista a La Caravana, Cuatrecases ha recordat el cas del seu fill, com es troba ara, i ha valorat l'informe que ha presentat avui el Defensor del Poble al Congrés dels Diputats sobre la pederàstia a l'Església espanyola.

Una imatge d''Amén. Francisco responde', el documental de Disney+ en què va participar Juan, el fill de Juan Cuatrecases',
Una imatge d''Amén. Francisco responde', el documental de Disney+ en què va participar Juan, el fill de Juan Cuatrecases'.

L'informe del Defensor del Poble sobre els abusos sexuals a l'Església

Ja s'han conegut les xifres d'aquest informe, que revela que 4,5 milions d'adults espanyols han sigut víctimes d'abús sexual i d'aquestes, un 9,6% (440.000) ho han sigut en el si de l'Església. Amb relació això, Cuatrecases ha destacat que "440.000 persones és una dada molt rellevant", però ha criticat una part dels estaments eclesiàstics. "Part de la jerarquia eclesiàstica ha minimitzat els fets".

De fet, Cuatrecases també ha destacat que hi ha diverses lleis que protegeixen als infants, però no és suficient. "Les lleis són importants, però s'han de complir, pressupostar-les i ha d'haver-hi un seguiment de la labor que es fa donant suport i reconeixement a les víctimes". "L'informe del Defensor del Poble és el principi d'alguna cosa no la fi de res", ha conclòs.  

La importància de la formació

En otra entrevista de La Caravana de Ràdio Estel, David Abadías ha destacat la formació que està impartint l'Arquebisbat de Barcelona de protecció dels menors a tots els seus sacerdots. Juan Cuatrecases valora aquesta iniciativa positivament. "La formació és imprescindible".

El fill de Juan Cuatrecases va participar en el documental 'Amén, Francisco responde', en què diversos joves parlaven obertament amb el Papa de les coses que els preocupen. Ell va explicar al Sant Pare el seu cas, cosa que, segons Cuatrecases, l'ha ajudat.

Entrevista a Juan Quatrecases, pare d'una víctima d'abús sexual

0:00 / 0:00

Més actualitat

EDUCACIÓ

Els mestres surten al carrer: "A l'escola, el mestre ha de fer de tot"

Els mestres i el personal educatiu reclamen més recursos i una millora de les condicions laborals

11 febrer 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Companyia La Tremenda: "Hi ha molt de talent al país i no el veiem"

la Lu Martín i la Queralt Sánchez de La Tremenda

Parlem amb les actrius Lu Martín i Queralt Sánchez de la companyia La Tremenda sobre 'L'arquitecte prohibit', una obra sobre el llegat d'Antoni Gaudí

10 febrer 2026

Redacció

RELIGIÓ

Jesús Ruiz denuncia la situació del poble aka a la República Centreafricana: “Més de la meitat dels infants no van a l’escola”

El missioner combonià alerta de les humiliacions que pateixen els pigmeus akas i destaca la importància del diàleg interreligiós en un context de gran fragilitat

10 febrer 2026

Redacció