En directe

El Matí a Ràdio Estel

RÀDIO ESTEL

La comunitat de monges benedictines de Sant Daniel rebrà la Creu de Sant Jordi en l’any del seu mil·lenari

La comunitat de monges benedictines de Sant Daniel, a Girona, ha estat distingida amb la Creu de Sant Jordi 2015. El guardó arriba enmig de…

17 abril 2015

Redacció

Comparteix
La comunitat de monges benedictines de Sant Daniel, a Girona, ha estat distingida amb la Creu de Sant Jordi 2015. El guardó arriba enmig de la celebració del seu mil·lenari. La mare priora del monestir, Maria Assumpció Pifarré, ha assegurat a la Fórmula Estel, de Ràdio Estel, que “aquest  premi s’ha rebut amb emoció, joia i alegria dins la comunitat, especialment aquest any en què es commemora el mil·lenari”. Durant aquest any, s’han fet moltes celebracions, “sobretot ara que estem en el centre del mil·lenari”, ha afegit la religiosa.
En aquest sentit, Assumpció Pifarré ha explicat que existeix un document que certifica que l’any 1015, un 18 de juny, ja es tenia constància de l'existència de la comunitat benedictina. Segons Pifarré, “la comunitat destaca perquè sempre hi ha estat, tot i les guerres, penúries, i mals moments”. La priora ha destacat que “el principal objectiu de la comunitat, com a monges benedictines, és la recerca de Déu i la pregària”. A nivell cultural, el monestir de Sant Daniel també té una dimensió molt gran, sobretot al territori de la diòcesi de Girona. 
El govern català acordava dimarts passat concedir la Creu de Sant Jordi, el màxim reconeixement institucional,  a 27 personalitats i 15 entitats que s’han destacat pels serveis prestats a Catalunya en la defensa de la seva identitat o, més generalment, en el pla cívic i cultural. En el cas de les benedictines del Monestir de Sant Daniel, la Generalitat destaca el fet que és "l'única comunitat benedictina femenina de Catalunya que resideix al mateix lloc on va néixer" . També elogia "l'ampli suport social i la promoció" que les monges fan  "del monestir com a referent de patrimoni i  impulsor de la cultura". Els guardons s’entregaran el proper 4 de maig a Barcelona. 
Es pot escoltar aquí (des del minut 28'00") tota l’entrevista a la priora Maria Assumpció Pifarré.

Més actualitat

ACTUALITAT

MEDICINA

SOCIETAT

Jacobo Mendioroz fa una crida a la calma: “El brot de tuberculosi amb més de 25 infectats a Barcelona no és preocupant”

El subdirector general de Vigilància Epidemiològica lamenta que els partits hagin tombat la proposta d’una Agència Estatal de Salut Pública, ja que hauria permès més coordinació entre territoris

El subdirector general de Vigilància Epidemiològica lamenta que els partits hagin tombat la proposta d’una Agència Estatal de Salut Pública, ja que hauria permès més coordinació entre territoris

21 març 2025

Redacció

ACCIÓ SOCIAL

DRETS HUMANS

POLÍTICA

SOCIETAT

Anna Gómez, sobre els retards a Rodalies: "Això és una merda, rebem garrotades de tot arreu"

caos a la xarxa de Rodalies

La portaveu de Dignitat a les Vies insta el govern a dir la veritat sobre el caos a Rodalies perquè "només així podrem començar a treballar"

19 març 2025

Redacció

ACTUALITAT

SOCIETAT

L’Angelina Torres, la persona més gran de l’estat, fa 112 anys i ens ha obert les portes de casa seva

L'Angelina Torres fa 112 anys

L’Angelina Torres Vallbona, de 112 anys, és la dona més gran de Catalunya i de tot l'estat i ens obre les portes de casa seva.

18 març 2025

Redacció