En directe

Fórmula Estel

ECONOMIA I FINANCES

“Les mesures que es proposen són d’un desconeixement absolut dels mercats alimentaris”

Les grans distribuïdores es fan la competència entre elles i el sector primari pagaria les conseqüències si se’ls obliga a abaixar els preus

21 febrer 2023

Redacció

Comparteix

Ara per ara, el govern espanyol descarta aplicar més mesures per abaixar el preu del cistell de la compra. El ministre d'Agricultura, Luis Planas, ha augurat que, aviat, hi haurà una davallada dels preus dels aliments, però no ha concretat quan la notaran els consumidors. Ho ha dit Francesc Reguant, president de la Comissió d'Economia Agroalimentària del Col·legi d'Economistes de Catalunya.

En una entrevista al programa El Matí a Ràdio Estel, Reguant assegura que “topar preus o posar un impost a les grans superfícies són mesures de desconeixement absolut, per part del govern espanyol, de com funcionen els mercats alimentaris”.

"Topar preus o posar un impost a les grans superfícies són mesures de desconeixement absolut, per part del govern espanyol, de com funcionen els mercats alimentaris."

L’economista ha explicat que aquests mercats estan formats per una cadena desigual i assimètrica on hi ha molt poques distribuïdores, algunes indústries transformadores i molts productors primaris, fet que genera desigualtat en la distribució de marges. “Les grans distribuïdores, a diferència d’altres sectors, no han format cap càrtel i es fan la competència entre elles per veure qui baixa més els preus. Per tant, si el govern les força a baixar encara més els preus, això acabarà repercutint tant en el sector primari com en el de transformació”, ha conclòs Reguant, que ha afegit que els preus només s’abaixaran si la guerra a Ucraïna s’acaba.

Escolta l'entrevista de Pol Marsà, a Ràdio Estel.

Entrevista a Francesc Reguant, president de la Comissió d'Economia Agroalimentària del Col·legi d'Economistes de Catalunya

0:00 / 0:00

Més actualitat

PAPA LLEÓ

La intel·ligència artificial, epicentre de la primera encíclica de Lleó XIV

El Pontífex ha posat damunt la taula la necessitat de regular la intel·ligència artificial per no substituir l'ésser huma

15 maig 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Roc Bernadí: "El teatre públic ha de donar més oportunitats amb càstings oberts"

Roc Bernadí

Parlem amb l'actor Roc Bernadí sobre 'Abraça’m fins que m’adormi', una peça teatral escrita per Cesc Colomina a la Sala Beckett fins el 24 de maig

15 maig 2026

Redacció

MOBILITAT

SOCIETAT

David Pujol, l'usuari de Rodalies que reclama més de 9.000 € pels retards

El jove estudiant retreu que el servei continua fallant i no es proporciona informació als usuaris

15 maig 2026

Redacció