En directe

Matines

RÀDIO ESTEL

"Les privacions de la Quaresma connecten amb el món"

El col·loqui del programa El Mirador de l'Actualitat s'ha centrat aquest dimecres en una anàlisi sobre l'impacte social de la Quaresma. I és que, en una…

1 març 2017

@brugarolaspol

Comparteix

El col·loqui del programa El Mirador de l'Actualitat s'ha centrat aquest dimecres en una anàlisi sobre l'impacte social de la Quaresma. I és que, en una societat com la d’avui dia tan secularitzada, ràpida i de compliment d’hàbits, és difícil aturar-se a pensar què signifiquen realitats com ara el dejuni, el dimecres de cendra,  els sagraments o la continuïtat en la fe. Han compartit taula el director de l'Arxiu Diocesà de Barcelona i canonge de la Catedral Josep María Martí Bonet, el delegat diocesà per al Catecumenat de l’Arquebisbat de Barcelona, Felip-Juli Rodríguez, i l'expert en nutrició i dejuni Edgar Barrionuevo. Tots han coincidit a l'hora de dir que "les privacions i dejuni de la Quaresma connecten amb el món i l'ésser humà".

Felip-Juli Rodríguez ha destacat que la religió, amb totes les seves inquietuds, està perdent pes al nostre país, i ha recordat que ``la qüestió de la Quaresma no té sentit si no és en relació amb la Pascua avui en dia´´. Martí Bonet ha comentat sobretot que ``la societat ha de fer un canvi des del punt de vista cristià, perquè hi ha un dejuni espiritual amb un sentit caritatiu, per donar allò de què ens privem a les persones necessitades´´. Rodríguez ha remarcat, a més, que existeix ``una gran buidor en la vida d’un ésser humà i uns camins que no es troben´´. En canvi,  Barrionuevo ha explicat que el dejuni, des d’un punt de vista més terapèutic i natural, ``millora l’espiritualitat a l’hora de fer les cosses en el dia a dia, d’una manera més saludable´´.

Una altra qüestió tractada ha estat la dimensió purificadora i transformadora de la Quaresma, un aspecte que també es produeix en el cos a l'hora de recomanar dietes de dejuni o altres remeis nutricionals. En aquest context, Felip-Juli Rodríguez ha admès que ``costa molt acceptar que cada vegada siguin més els adults que decideixen rebre el Baptisme", però ha aclarit que sempre és bo, encara que sigui tard, i que "tothom pot fer-ho a l’edat que vulgui´´. En aquesta línia, ha anunciat que aquest any, a través del Servei del Catecumenat, rebran el Baptisme, la Confirmació i l'Eucaristia una vintena d'adults només a l'arxidiòcesi de Barcelona. Diumenge vinent, en la Missa de les 19.00 hores a la Catedral, participaran en el ritu d'elecció, pas decisiu perquè, durant la Pasqua, rebin els sagraments de la iniciació cristiana. Per la seva banda, Martí Bonet ha insistit en què ``les pràctiques quaresmals mereixen tot el respecte social, perquè són molt recomanables des de la visió cristiana", i s'ha mostrat partidari del "baptisme dels infants´´.

Es pot escoltar AQUÍ l'edició del programa El mirador corresponent a aquest dimecres 1 de març.

Més actualitat

ECONOMIA I FINANCES

Oxfam reclama endurir els impostos a les grans energètiques per reduir la desigualtat

Susana Ruiz, responsable de justícia fiscal d’Oxfam Intermón, denuncia que les energètiques augmenten els seus beneficis en contextos de guerra

16 juny 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Siderland: "Volem demostrar que no som només un grup de cançons virals"

Siderland

Parlem amb Uri Plana i Roger Argemí, membres del grup Siderland, sobre l'èxit de la seva cançó 'Tutu Turú'

16 juny 2026

Redacció

ENTREVISTES

PAPA LLEÓ

Encarna Jordán: "Hem de ser humans i fer tot allò que es pugui per ajudar a la humanitat"

Jordán ens explica com va ser l'experiència de parlar amb Lleó XIV i la tasca de la Fundació Amaranta

16 juny 2026

Redacció