En directe

Fórmula Estel

SOCIETAT

“Lluitem per tornar a tot allò que teníem abans i potser no podem"

El moment actual, en què el nivell de confinament baixa per anar avançant cap a la nova normalitat, provoca que algunes persones tinguin dificultats per…

12 maig 2020

@rafasanahuja / @IgnasiMiranda

Comparteix
El moment actual, en què el nivell de confinament baixa per anar avançant cap a la nova normalitat, provoca que algunes persones tinguin dificultats per afrontar l'experiència. La manera com la societat ha viscut el confinament, la manca o l’excés d’activitat i també el repte humà que suposa entrar en les fases desescalada han estat alguns dels temes que Oriol Quintana, doctor en Humanitats per la Universitat Pompeu Fabra i professor adjunt a la Càtedra d'Ètica i Pensament Cristià de l'IQS (Universitat Ramon Llull), ha tractat aquest dimarts en el programa El Mirador de l'actualitat. A més, acaba de publicar el llibre La mandra, dins de la sèrie «Pecats capitals», de l’editorial Fragmenta. Quintana ha dit que “és complicat fer el diagnòstic de com està vivint la societat el confinament perquè, també en la pandèmia, ens veiem obligats a produir i produir, fins i tot en circumstàncies especials o quan no estem en horari de feina”.
El professor ha valorat la irrupció tan potent de les eines tecnològiques en aquest moment especial. Concretament ha comentat que “les noves tecnologies també ens porten a una manca de descans perquè estem treballant i, quan descansem, seguim treballant”. El professor ha explicat que, per a ell, “la mandra és una eina per parar però, segons com, ens pot aturar i  provocar que deixem de fer coses que hem de fer”. Preguntat si aquesta situació d’alerta sanitària i confinament pot ajudar les persones a fer un replantejament vital, Oriol Quintana ha explicat que no es considera gaire optimista “ja que, en aquesta aturada general, el que fem és lluitar per tornar a allò que teníem abans, i potser no podem, però aspirem a tenir la marxa productiva de la nostra societat al màxim”.
L'autor del llibre La mandra ha insistit també en la manera que tenim de fer servir els espais virtuals. Sobre aquesta qüestió, ha destacat que “la pandèmia ha servit per fer més gran l’influencia de la tecnologia que ja teníem”. Igualment ha afegit que tot plegat “no servirà per replantejar-nos les coses” i que, davant aquesta realitat, “la mandra esdevé una vacuna contra la productivitat i la necessitat d’estar constament compartint continguts”. Finalment, Quintana ha valorat com ha viscut la societat el temps de confinament: “Hi ha gent que diu que tot això ens portarà a un canvi de vida, però jo crec que no, que molts han aprofitat per aïllar-se”. Com a conseqüència d'això, el professor d'Humanitats ha conclòs que no sap “si hem aprofitat les oportunitats que ens donava el confinament”.
Es pot escoltar AQUÍ el programa El Mirador de l'actualitat d'aquest dimarts 12 de maig.

Més actualitat

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA CATALUNYA

ESGLÉSIA ESPANYA

RÀDIO ESTEL

Ràdio Estel fa un desplegament especial per seguir en directe el viatge de Lleó XIV

Ràdio Estel emetrà tots els actes que el Pontífex faci a Catalunya i farà un seguiment especial del viatge a Madrid i les Canàries

5 juny 2026

Redacció

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA CATALUNYA

David Abadías: "Sempre hem estat gent arrelada a la terra i amb el desig de celebrar la fe amb la nostra llengua"

El Bisbe auxiliar de Barcelona reiterà que el català estarà present en els actes del Papa Lleó XIV a Catalunya

5 juny 2026

Redacció

ENTREVISTES

Coia Valls: "La Sagrada Família és el que passa entre pedra i pedra"

L'autora d''El somni de Gaudí' destaca totes les persones anònimes que han col·laborat a construir la Sagrada Família

5 juny 2026

Redacció