En directe

La veu dels animals

AUDIOS

Ramon Gener: "Tot el món està dins del piano"

Ramon Gener plasma la història del seu piano en la seva primera novel·la: "Quan ja li he dit «bon dia» al meu piano, el dia ja pot començar"

12 març 2024

Comparteix
El músic Ramon Gener presenta la novel·la 'Història d'un piano' als estudis de Ràdio Estel / Ràdio Estel

Dir-li "bon dia" al seu piano i acaronar-lo. Això és el que fa Ramon Gener cada matí, quan s'acaba de llevar, encara amb el pijama. "Quan ja li he dit «bon dia», el dia ja pot començar". I al vespre fa el mateix. Pot ser que no l'hagi tocat en tot el dia, però abans d'anar a dormir el tanca, i li diu bona nit. "El piano té vuitanta-vuit tecles i en elles hi ha tot el món. Tot el món està dins del piano", admet.

"Quan ja li he dit «bon dia» al meu piano, el dia ja pot començar"

En una entrevista al 'Fabricació Pròpia' de Ràdio Estel, el músic explica com és la relació que té amb el seu piano. Una història que ha plasmat a Història d’un piano, la seva primera novel·la, guardonada amb el 44è Premi Ramon Llull 2024.

Escolta tota l'entrevista aquí!

Ramon Gener: "Tot el món està dins del piano"

0:00 / 0:00

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Júlia Bonjoch i Arnau Puig: "No trobar feina al teatre genera problemes de salut mental"

La Truita

Parlem amb els intèrprets Júlia Bonjoch i Arnau Puig sobre 'La Truita', la darrera estrena teatral al Teatre Poliorama dirigida per Ferran Utzet

10 juliol 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

MÚSICA

Los Swingin' Calaveras: "Les plataformes de streaming són una arma de doble fil"

Alberto Noel de Los Swingin' Calaveras

Parlem amb Alberto Noel, veu i guitarra del grup The Swingin’ Calaveras, sobre el seu projecte i el seu disc 'Pasen i Vean'

9 juliol 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Àngels Gonyalons i Marc Rosich: "Res no és tan fort com la imaginació, com el llenç en blanc"

Àngels Gonyalons i Marc Rosich

Parlem amb l'actriu Àngels Gonyalons i el director i dramaturg Marc Rosich sobre 'El Retrat De Dorian Gray', ara mateix al Teatre Romea

8 juliol 2026

Redacció