Crit d’alerta de les entitats socials de Catalunya contra el bloqueig de 10 milions d’euros per part del Ministeri d'Hisenda.
El bloqueig d'aquests diners destinats a projectes afecta l'atenció directa de més de 900.000 persones. N'hem parlat a la Fórmula Estel amb el secretari d’Afers socials i Família, Francesc Iglesias: "El bloqueig afecta a unes 450 entitats, uns 600 projectes, per un valor de 25 milions d’euros, que si no reben aquest finançament de 10 milions és evident que perilla la seva continuïtat. A part dels usuaris, cal afegir 1300 professionals".
Iglesias ha anomenat algunes entitats, com Agrupament d'Escoltes, Pere Tarres, Fundesplai, associacions de veïns, Fundació Arrels, SOS Racisme, Pallapupas… I ha afegit “Hi ha de tot: hi ha petites quantitats que no afecten de manera sencera la viabilitat, però sí d’altres, que es tracta de projectes d’una certa dimensió en els quals l'entitat ja està executant aquest projecte”.
Aquest dimecres, en El comentari de l’actualitat, el director de Ràdio Estel i Catalunya Cristiana, Jaume Aymar, ha subscrit l’article signat per 10 catòlics catalans: "És positiu que seglars cristians es pronunciïn. L'article està escrit amb evident voluntat de pacificació: entre d’altres afirmacions, posa accent en allò que ens uneix. No volem que aquesta questió posi en risc valors com l'amistat i la convivència social”.
A Vull treballar, Laura Majadas i Francesc Triola han ajudat a respondre a la qüestió: Per què no m’estic posant a buscar feina?
Fórmula Estel 9 del matí (entrevista Francesc Iglesias: 9:42)
Més actualitat
Sense categoria
Plataforma per la Llengua: “Hi ha molta ràbia en l’obra de teatre contra el català. Va ser molt dolorós i desagradable”

La directora de l’entitat, Rut Carandell, valora l’obra de teatre contra el català que va contractar l’Ajuntament de Barcelona durant la presentació de l’informe de l’Observatori de les Discriminacions
11 juliol 2025