En directe

Fórmula Estel

ACCIÓ SOCIAL

ACTUALITAT

COVID

SOCIETAT

SOLIDARITAT

Thomas Ubrich, tècnic d'estudis de Cáritas Espanyola: "Gairebé a la meitat dels sol·licitants de l’ingrés mínim vital se'ls hi ha denegat l'ajut, i els altres encara no han rebut resposta"

L'investigador i tècnic d'estudis de Cáritas Espanyola parla a 'El Matí a Ràdio Estel' sobre l'informe 'Anàlisi i Perspectives 2021', fet per la fundació FOESSA i Cáritas, que revela que hi ha dos milions de persones més en exclusió social a l'Estat des de l'any 2018.

8 octubre 2021

Redacció

Comparteix
Economía Digital

L'informe Anàlisi i Perspectives 2021, elaborat per la fundació FOESSA i Càritas, analitza quina incidència té la pandèmia en la cohesió social d'Espanya. Aquest any les dades exposen que hi ha dos milions de persones més en exclusió social a l'Estat des de l'any 2018.

Avui dia, són 11 els milions de persones que es troben en situació d'exclusió social a Espanya, sis milions d'elles es troben ja en exclusió severa, i hi ha un empitjorament generalitzat dels nivells d'integració per al conjunt de la població.

Thomas Ubrich, investigador de l'informe i tècnic d'estudis de Cáritas Espanyola, ha assenyalat en una entrevista a 'El Matí a Ràdio Estel' que la pandèmia ha esmicolat la cohesió social. A més, ha exposat que l'Ingrés Mínim Vital no funciona, que les primeres traves ja apareixen a l'hora d'iniciar els tràmits i que "només una quarta part rep la informació necessària per sol·licitar-lo".

L'investigador ha apuntat, també, que "només un 18,6% de tots els sol·licitants de l'ingrés vital mínim rep l'ajut o el té concebut" i que "gairebé a la meitat dels sol·licitants se'ls hi ha denegat i els altres encara no han rebut resposta".

Més actualitat

CULTURA

"‘Tauró’ va canviar l'estratègia de màrqueting de les ‘blockbusters’"

Carles Martínez, Toni Garcia Ramon i Pere Vall

Carles Martínez, Toni Garcia Ramon i Pere Vall repassen 'Tauró' i 'Retorn al Futur' en el seu 50è i 40è aniversari

15 juliol 2025

Redacció

SOCIETAT

Carme González, alcaldessa Piera: “Hi ha forces polítiques que aprofiten l’incendi de la mesquita per fomentar l’odi”

La batllessa insisteix que no hi ha un problema de convivència al municipi “la comunitat musulmana està molt integrada”

15 juliol 2025

Redacció

ECONOMIA I FINANCES

POLÍTICA

L'acord pel finançament singular: "No queda clar que l'Agència Tributària recapti l'IRPF ni la resta d'impostos"

El president de la Comissió d'Economia Catalana, Josep Reyner, considera l'acord "una baixada d'expectatives molt forta"

15 juliol 2025

Redacció