RÀDIO ESTEL
Toni Royo, autor de Desconnectats, assegura que el model radial contraresta el pes econòmic del Corredor Mediterrani
Aquest dilluns a la Fórmula Estel hem parlat amb el promotor cultural Toni Royo, director i guionista del documental Desconnectats, un projecte que vol explicar…
13 juny 2016
Aquest dilluns a la Fórmula Estel hem parlat amb el promotor cultural Toni Royo, director i guionista del documental Desconnectats, un projecte que vol explicar la desconnexió d’infraestructures ferroviaries del Mediterrani.
"S'està exemplificant la falta de voluntat de l'Estat de connectar el Corredor Mediterrani: d'Almeria, passant per Múrcia, País Valencià, Catalunya i fins la frontera, que aplega més del 40% del PIB estatal, i no s'entén com 150 anys després de la construcció d'aquesta línia, de l'enllaç entre Barcelona i València, com tenim un tram de 40 kilòmetres de via única entre Valldellòs i Tarragona. Via única significa que tots els trens: mercaderies, alta velocitat, Rodalies… tenen aquest coll d’ampolla. I els més afectats són els de Rodalies"
L’economista Germà Bel, protagonista del documental Desconnectats
Professor de la Universitat de Barcelona i especialista en infraestructures, Germà Bel explica que el model radial estatal, que busca centralitzar sobre Madrid totes les infraestructures, ha drenat els recursos cap el centre de la península amb una voluntat de contrarestar el pes econòmic que podria tenir aquest eix del Mediterrani: “S’estan perdent contractes per la falta de connexió del Corredor Mediterrani, i això està provocant un greuge”, ha advertit Toni Royo.
“En aquest moment que tenim col·lapses, a Madrid estan construint 3 noves estacions de Rodalies. Pensem que les infraestructures han d’estar al servei de l’usuari, són les que donen resposta a les necessitats de transport de la majoria de la població, i no aquestes obres d'alta velocitat que tenen una visió de vertebrar Espanya des d'una visió centralista", ha explicat Toni Royo durant l'entrevista a RàdioEstel.
Crowdfunding
El documental, de 50 minuts, explicarà la història i els reptes del tren. Compta amb el finançament de la Diputació de Tarragona i alguns ajuntaments de l’Ebre, però també es pot col·laborar econòmicament a través de la pàgina de Verkami.
Escolta l'entrevista a Toni Royo (minut 26)
Més actualitat
ECONOMIA I FINANCES
MEDI AMBIENT
SOCIETAT
El geògraf Luis del Romero alerta que l’aeroport del Prat és una zona inundable: “és una bogeria ampliar-lo"
Una setmana després del temporal DANA que ha castigat València, l’expert avisa que cal renaturalitzar i reubicar els espais més crítics perquè no s’hi torni a construir
7 novembre 2024
Redacció,