En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

Trump: en 20 dies, 20 raons per a la indignació

El nou president dels Estats Units, Donald Trump, ha protagonitzat decisions, ordres, declaracions i gestos que, en 20 dies, han provocat arreu del món la…

9 febrer 2017

@IgnasiMiranda

Comparteix
El nou president dels Estats Units, Donald Trump, ha protagonitzat decisions, ordres, declaracions i gestos que, en 20 dies, han provocat arreu del món la crítica, el rebuig i la la indignació:
1- Ordre de construcció del mur fronterer amb Mèxic.
2- Prohibició d’entrada a ciutadans de determinats països de majoria musulmana, amb les consegüents reaccions de diplomàtics, mandataris, partits polítics i grups socials de tot el món.
3- Destitució de la fiscal general per les crítiques rebudes en relació amb el mateix decret migratori.
4- L’ascens de Stev Bannon, considerat un agitador ultra, al lloc d’estrateg polític de la Casa Blanca.
5- Els nomenaments de Tillerson com a secretari d’Estat i de Neil Gorsuch al Tribunal Suprem confirmen el gir conservador i, per a molts, poc integrador.
6- Nomenament d’un ambaixador a la Unió Europea, Ted Malloch, vetat per l’Eurocambra.
7- Males formes amb la premsa en la seva primera conferència informativa, arribant fins i tot a negar la paraula a un periodista.
8- Retirada dels Estats Units de l’acord comercial amb el Pacífic.
9- Penja el telèfon al primer ministre australià, Malcolm Turnbull, per l'acord d'acollida de refugiats. Titlla "d'estúpid" el compromís d'Obama de traslladar als Estats Units 1.250 persones detingudes als centres de les illes Nauru i Manus.
10- En una entrevista a la televisió ABC, la primera com a president dels EUA, Trump justifica la tortura argumentant que ajuda en la lluita contra el terrorisme.
11- Pressiona els jutges que han suspès el seu decret migratori, i els presenta com un obstacle per a la seguretat.
12- Argumenta, en una reunió amb la cúpula de l’exèrcit, que només poden entrar als EUA “la gent que estima el país”.
13- Arriba a donar contingut religiós a les seves polítiques, en explicar que Daesh està cometent un genocidi contra els cristians.
14- Utilitza el seu compte de Twitter i declaracions publiques per a temes personals i familiars: Per exemple, carrega contra Nordstrom per haver retirat una línia de roba amb el nom de la seva filla per pèrdua de vendes.
15- Kellyanne Conway, cap de campanya de Trump, diu que no es descarta el nomenament d’un fiscal especial per investigar Hillary Clinton.
16- Signa les primeres ordres per eliminar la reforma sanitària coneguda amb el nom d’Obamacare, pensada per donar cobertura sanitària pública a milions de nord-americans.
17- Després de rebre la primera ministra británica, Theresa May, Trump menysprea Europa com a soci i aliat, i admet implícitament que ja li va bé la descomposició de la Unió.
18- Proclama el dia 20 de gener de 2017 com a Dia Mundial del Patriotisme als Estats Units, coincidint amb el dia de la seva presa de possessió. Barak Obama l’havia qualificat de “jornada nacional per la renovació i la reconciliació”.
19- Una nota interna de Trump estableix que les treballadores de la Casa Blanca han de vestir amb faldilla o pantalons ajustats. “Han de vestir com a dones”, diu la nota.
20- Signa una ordre per reprendre els treballs de dos polèmics oleoductes que havia frenat Barak Obama. Això ha provocat el rebuig de grups ecologistes i als Sioux de Dakota del Nord.
En el col·loqui, aquest vespre a les 19.25 h., hi participaran:
— Toni Florido, president de l’Associació Catalana d’Amics d’Israel.
— Teresa Carreras, membre de la Junta de l’Associació de Periodistes Europeus a Catalunya.
— Alexander Golovin, membre del grup Catalans Lliures.

Més actualitat

POLÍTICA

Antoni Bayona defensa que la llei d'amnistia "es pot emparar en la Constitució" tot i que "és un text rígid que és víctima de si mateix"

Imatge de la Constitució Espanyola

L'exlletrat del Parlament que es va posicionar en contra del referèndum l'any 2017, avala la consulta pactada entre Junts i el PSOE

6 desembre 2023

Redacció

AUDIOS

Miquel Àngel Alegre, cap de projectes de la Fundació Bofill: "Són uns resultats molt dolents"

informe PISA

Alegre valora els darrers resultats de l'informe PISA i alerta que Catalunya suspèn en qualitat del sistema educatiu

5 desembre 2023

POLÍTICA

"Henry Dunant no decideix res, ni tan sols proposa solucions"

El salvadorenc Francisco Galindo Vélez ha estat escollit 'coordinador del mecanisme internacional' que actuarà com a verificador en les reunions bilaterals entre el PSOE i Junts per Catalunya.

El mediador internacional Jordi Palou-Loverdos analitza a Ràdio Estel aquesta figura i la de Henry Dunant, la fundació verificadora entre Junts i el PSOE

5 desembre 2023

Redacció