En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

"Un espai on l'Església sempre prengui el pols de la joventut"

El Sínode de Bisbes sobre els joves, la fe i el discerniment vocacional, que va començar el 3 d'octubre, va acabar aquest diumenge amb la…

29 octubre 2018

@BorjaDeMaria

Comparteix
El Sínode de Bisbes sobre els joves, la fe i el discerniment vocacional, que va començar el 3 d'octubre, va acabar aquest diumenge amb la missa presidida pel Papa, al final de la qual es va llegir, per primera vegada, una carta en què es demana als joves que no tinguin en compte les febleses dels pastors.
Aquest dilluns a A Primera Hora ens hem fet ressó del Sínode amb Bruno Bérchez, delegat de Joventut de l'Arquebisbat de Barcelona:
“Una idea d’aquest Sínode és una mena d'observatori, d'escoltar joves i d’escoltar als bisbes, que no quedi com una cosa molt bonica, sinó que hi hagi un espai sempre on l'Església prengui el pols de la joventut”.
El fil conductor del document final és l'episodi dels deixebles d'Emaús. El relator general del Sínode, el cardenal Sérgio da Rocha, va dir que el text és "el resultat d'un veritable treball d'equip" dels pares sinodals, els altres participants en el Sínode i de manera particular els joves. 
El Document final examina el context en què viuen els joves, destacant els seus punts forts i els seus desafiaments. Destaca que els joves volen una escolta empàtica que, amb humilitat, paciència i disponibilitat, permeti dialogar veritablement amb ells. 
El Document sinodal també s'atura en temes com els migrants, els "diferents tipus d'abusos" (de poder, econòmics, de consciència, sexuals), l’acompanyament als joves, la desocupació, la dona, el món digital i la crida a la santedat.
Dilluns, A Primera Hora
A partir de les 8:40 del matí, el jurista i professor de l’ISCREB, Eulogi Broto, ha comentat clàusules sol, la victòria de Bolsonaro, les hipoteques, i la relació justícia/política: "El problema és la poca independència que s'està demostrant per part dels tribunals en els últims 2-3 anys", ha expressat Broto. I a les 9 hem començat el nostre particular Think Tank de cada setmana. 

Més actualitat

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Els Pirates: “El teatre ha de generar empatia”

Ricard Farré i Laura Pau de la companyia Els Pirates

Parlem amb els actors Ricard Farré i Laura Pau de la companyia Els Pirates sobre 'L’Estiueig', una versió de 'La villeggiatura'

11 febrer 2026

Redacció

EDUCACIÓ

Els mestres surten al carrer: "A l'escola, el mestre ha de fer de tot"

Els mestres i el personal educatiu reclamen més recursos i una millora de les condicions laborals

11 febrer 2026

Redacció

CULTURA

ENTREVISTES

TEATRE

Companyia La Tremenda: "Hi ha molt de talent al país i no el veiem"

la Lu Martín i la Queralt Sánchez de La Tremenda

Parlem amb les actrius Lu Martín i Queralt Sánchez de la companyia La Tremenda sobre 'L'arquitecte prohibit', una obra sobre el llegat d'Antoni Gaudí

10 febrer 2026

Redacció