En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

"Un espai on l'Església sempre prengui el pols de la joventut"

El Sínode de Bisbes sobre els joves, la fe i el discerniment vocacional, que va començar el 3 d'octubre, va acabar aquest diumenge amb la…

Publicat: 29/10/2018 12:10 Actualitzat: 13/10/2021 20:29

Comparteix
El Sínode de Bisbes sobre els joves, la fe i el discerniment vocacional, que va començar el 3 d'octubre, va acabar aquest diumenge amb la missa presidida pel Papa, al final de la qual es va llegir, per primera vegada, una carta en què es demana als joves que no tinguin en compte les febleses dels pastors.
Aquest dilluns a A Primera Hora ens hem fet ressó del Sínode amb Bruno Bérchez, delegat de Joventut de l'Arquebisbat de Barcelona:
“Una idea d’aquest Sínode és una mena d'observatori, d'escoltar joves i d’escoltar als bisbes, que no quedi com una cosa molt bonica, sinó que hi hagi un espai sempre on l'Església prengui el pols de la joventut”.
El fil conductor del document final és l'episodi dels deixebles d'Emaús. El relator general del Sínode, el cardenal Sérgio da Rocha, va dir que el text és "el resultat d'un veritable treball d'equip" dels pares sinodals, els altres participants en el Sínode i de manera particular els joves. 
El Document final examina el context en què viuen els joves, destacant els seus punts forts i els seus desafiaments. Destaca que els joves volen una escolta empàtica que, amb humilitat, paciència i disponibilitat, permeti dialogar veritablement amb ells. 
El Document sinodal també s'atura en temes com els migrants, els "diferents tipus d'abusos" (de poder, econòmics, de consciència, sexuals), l’acompanyament als joves, la desocupació, la dona, el món digital i la crida a la santedat.
Dilluns, A Primera Hora
A partir de les 8:40 del matí, el jurista i professor de l’ISCREB, Eulogi Broto, ha comentat clàusules sol, la victòria de Bolsonaro, les hipoteques, i la relació justícia/política: "El problema és la poca independència que s'està demostrant per part dels tribunals en els últims 2-3 anys", ha expressat Broto. I a les 9 hem començat el nostre particular Think Tank de cada setmana. 

Més actualitat

CINEMA

CULTURA

ENTREVISTES

Aimar Vega: "És un bon moment per al cinema"

Aimar Vega

Parlem amb l'actor Aimar Vega sobre 'Arriba tutto', el debut cinematogràfic de José Mota com a director en què ha pogut participar

30 octubre 2026

Glòria Romero, 

Joan Trias, 

POLÍTICA

El gir electoral de l’accident ferroviari: "És un cop importantíssim en un moment delicat"

El politòleg Joan Botella exposa com el fet tràgic té uns efectes comunicatius evidents a l'hora d'afrontar la campanya

30 octubre 2026

Guillem Andrés, 

Mercè Raga, 

CULTURA

ENTREVISTES

Anna Romeu: "Les PAS hem d'entendre que captar un gest no vol dir que l'entenguem"

La psicòloga, autora de 'La força de la sensibilitat', exposa com conviure en el dia a dia sent una persona altament sensible

29 octubre 2026

Joan Trias,