En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

Xavier Badia: "Les persones no ens fem càrrec de com és d'important el nostre paper en el procès de reinserció"

Dissabte passat va tenir lloc a la Sala Pompeia de Barcelona el IV Espai Obert de Voluntariat Penitenciari. Organitzat per CEDRE i Justícia i Pau,…

9 maig 2016

@BorjaDeMaria

Comparteix
Dissabte passat va tenir lloc a la Sala Pompeia de Barcelona el IV Espai Obert de Voluntariat Penitenciari. Organitzat per CEDRE i Justícia i Pau, la sessió pretenia donar visibilitat als recursos orientats a la reinserció de les persones excarcerades tant de la xarxa pública, com privada. Hem parlat aquest dilluns amb en Xavier Badia, membre de Justícia i Pau i voluntari penitenciari. 
"En general és una situació dificil, però també depén si han fet un procès de desestiment", ha començat dient Badia. "La persona surt amb un gran estigma i amb un perfil que venen determinats per una gran inseguretat personal, falta de confiança en si mateixa, manca d'hàbits i d'autonomia", i a això cal afegir altres factos: "Si tenen addiccions, l'edat, la seva situació familiar, laboral, administrativa..."
Procès de reinserció
Segons Xavier Badia: "En general no en volem sentir a parlar gaire d'aquesta gent. Voldríem que estiguessin a la presó, i quant més temps millor. Les persones no ens fem càrrec de com és d'important el nostre paper en el procès de reinserció". El voluntari en centres penitenciaris ha insistit que la vinculació és fonamental: "El vincle és el més important: estar al costat, escoltar, no assumir cap paper. Si no té suport, sense aquest vincle la persona es queda desorientada, amb un rebuig que és a dins. La reinserció és una tasca quasi impossible". 
També es necessita la voluntat de la persona, ha recordat Badia. "En el moment en què hi ha la llibertat definitiva acaba la responsabilitat del sistema penitenciari: si la persona no ha fet passos graduals ho té molt difícil, i és on hi ha més perill de reincidència".
Escolta l'entrevista a Xavier Badia (minut 25)

Més actualitat

Sense categoria

Argüello i Illa defensen el diàleg entre diferents per afavorir la convivència a Espanya

Argüello i Illa defensen el diàleg entre diferents per afavorir la convivència a Espanya 

El president de la Conferència Episcopal Espanyola i el de la Generalitat han participat en una xerrada organitzada per la Fundació Pablo VI

17 setembre 2025

CULTURA

ENTREVISTES

LLIBRES

Vicenç Villatoro: "La literatura narrativa està molt mal dotada per donar solucions"

Vicenç Villatoro

Parlem amb l'escriptor i periodista Vicenç Villatoro sobre 'Polonesa', la seva nova novel·la

17 setembre 2025

Redacció

MOBILITAT

Élite Taxi assegura que la nova Llei del taxi és una "transformació" de les VTC

Manifestació d''Élite Taxi'

El portaveu d'Élite Taxi, Olivier Contel, diu que els vehicles VTC podran seguir treballant si reconverteixen la seva modalitat

17 setembre 2025

Redacció