En directe

Fórmula Estel

RÀDIO ESTEL

Xavier Trias: "Barcelona no pot caure en la humiliació"

Aquest dimarts 24 d’octubre (Sant Antoni Maria Claret) hem entrevistat Xavier Trias, president del grup municipal del PDECAT a l’Ajuntament de Barcelona; Joan Maria Morros,…

24 octubre 2017

@BorjaDeMaria

Comparteix
Aquest dimarts 24 d’octubre (Sant Antoni Maria Claret) hem entrevistat Xavier Trias, president del grup municipal del PDECAT a l’Ajuntament de Barcelona; Joan Maria Morros, vicedegà del Col·legi de Periodistes de Catalunya; i Fra Valentí Serra, caputxí expert en herbes remeieres, tots en la primera hora de la Fórmula Estel. L’exalcalde ha dit que considera "molt greu" que el PSC pugui donar suport a l’aplicació de l’article 155 de la Constitució: “Al PSC els hi tinc afecte, però sincerament, no sé on van; jo crec que han perdut els papers. És lamentable i molt trist”. Per aquest motiu, el PDECAT i ERC ofereixen un pacte a Barcelona en Comú. “La capital de Catalunya no pot continuar fent com si no passés res. Si Ada Colau pren decisions, que no es preocupi: buscarem solucions perquè no hi hagi una crisi a la ciutat de Barcelona”, ha comentat Trias.
En aquest sentit, Trias ha replicat la frase de Collboni aquest dimarts a El Periídico: “Barcelona no caurà en el forat negre del processisme, però en el què no pot caure Barcelona és en la humilació. És la capital de Catalunya i no pot no defensar el fet que a la Generalitat se l'intenti humiliar i portar la situació al limit”. Ha estat en El Comentari de l’Actualitat, on Trias ha revelat que Catalunya continua oberta al diàleg, però no pas Espanya: “Em consta que contínuament hi ha gent que intenta aquest diàleg, pero és impossible: cada cop que oferim diàleg, hi ha unes reaccions per part del govern central que són d’una duresa com jo no havia vist mai”.
En la primera hora de la Fórmula Estel, també hem destacat els comunicats de professionals de mitjans públics i privats de tot l'Estat en què condemnen la intervenció dels mitjans de comunicació públics per part del govern espanyol en aplicació de l'article 155. És per això que hem parlat amb Joan Maria Morros, vicedegà del Col·legi de Periodistes de Catalunya, que ha recordat que existeixen organismes que ja vetllen per controlar els continguts dels mitjans públics, i no s’ha atrevit a avançar esdeveniments: “Ningú no sap en aquests moments què passarà. 5 dies és aventurar moltíssim. El que esperem els col·legis professionals de Catalunya i de l'Estat és que això no passi”.
En l’espai Remeis de Frare, que RàdioEstel emet cada dimarts a les 8:45, Fra Valentí Serra ha parlat aquesta vegada dels espàrrecs, que tenen moltes propietats medicinals.
Recupera la 1a hora de la Fórmula Estel

Més actualitat

ESGLÉSIA

ESGLÉSIA CATALUNYA

PAPA LLEÓ

Lleó XIV saluda els fidels amb un "bon dia i bona ora" en la seva arribada a Barcelona

El Pontífex ha arrencat els actes a la capital catalana amb una homilia en part en català des de la Catedral de Barcelona

9 juny 2026

Redacció

RÀDIO ESTEL

Mercè Raga: "Intentarem arribar a un moment de profunda comunió per rebre a Lleó XIV"

El primer gran acte de Lleó XIV a Barcelona serà aquest vespre a la vetlla de pregària de l'Estadi Olímpic Lluís Companys

9 juny 2026

Redacció

PAPA LLEÓ

Les afectacions de mobilitat a Barcelona i a Montserrat per la visita del Papa

Les administracions recomanen reduir desplaçaments, fer teletreball i utilitzar el transport públic, que es reforçarà durant la visita

9 juny 2026

Redacció