En directe

Fórmula Estel

ESGLÉSIA MÓN

Dia històric del papa Francesc a Terra Santa

El papa Francesc va demanar ahir des de Betlem que palestins i israelians es reuneixin a pregar per la pau i a buscar aquesta pau…

26 maig 2014

Redacció

Comparteix

El papa Francesc va demanar ahir des de Betlem que palestins i israelians es reuneixin a pregar per la pau i a buscar aquesta pau en les properes setmanes, en una trobada que es faria al Vaticà. El president de Palestina, Majumd Abbàs, i el president d’Israel, Shimon Peres, ja han acceptat aquesta invitació del pontífex, que es podria materialitzar amb una trobada el 6 de juny.

I és que ahir va ser un dia històric, on el Sant Pare, entre altres gestos, va baixar del cotxe mentre es desplaçava en el papamòbil descobert per pregar davant del mur que separa Israel de Palestina. Francesc va recordar que "els dos pobles busquen la pau i que aquesta pau pot arribar mitjançant les petites coses".

Tot i que va admetre que és difícil assolir-la, va concloure que viure sense pau és un sofriment. El pontífex va pronunciar aquestes paraules abans del Regina Caeli a la plaça del Pessebre, a Betlem, on després va celebrar l’Eucaristia, tot dins la segona etapa de la visita que fa des de dissabte a Terra Santa.

A la tarda, es va produir la històrica abraçada del Papa amb el patriarca Bartomeu I de Constantinoble, 50 anys després de la protagonitzada pels respectius predecessors Pau VI i Atenàgores. La salutació es va fer després del deplaçament, ahir mateix a la tarda en helicòpter, fins a Tel Aviv, on va ser rebut pel president israelià, Shimon Peres. El pontífex tancarà avui l’estada a Israel.

Més actualitat

SOCIETAT

Pobresa i calor: la doble vulnerabilitat que afecta als barris més pobres de l'àrea metropolitana de Barcelona

Un estudi de la UAB detecta que els barris desafavorits registren fins a 1 ºC més de temperatura que la resta

26 juny 2026

Redacció

CINEMA

CULTURA

ENTREVISTES

SOCIETAT

Ousman Umar i Dani Sancho: "La solució a la migració és crear prosperitat a l'origen"

Ousman Umar i Dani Sancho

Parlem amb Ousman Umar i Dani Sancho sobre la pel·lícula 'Viatge al país dels blancs', on Umar explica el seu viatge des de Ghana a Barcelona

26 juny 2026

Redacció

INTERNACIONAL

Fra Juan Duque: "L'esperança radica en la cooperació del propi ciutadà veneçolà"

La màxima prioritat en aquests moments és el rescat de persones que han quedat entre les runes, amb una desena de milers de desapareguts

26 juny 2026

Redacció