Sicar cat, programa d'atenció integral a víctimes del tràfic d'éssers humans, ha atès durant el primer semestre del 2018 un total de 29 persones víctimes de tràfic d'éssers humans, que, alhora, són sol·licitants de protecció internacional: 24 dones i 5 menors d'edat. El 48% de les persones a les quals s'ha donat resposta provenen de Nigèria, mentre que la segona nacionalitat més significativa ha estat la colombiana, amb un 17%, seguida de la ghanesa i la veneçolana, un 7%. La franja d'edat majoritària és de més de 30 anys. El principal motiu de persecució que ha motivat les sol·licituds de protecció internacional ha estat el gènere. A més, tres dones van formular la seva sol·licitud de protecció internacional en frontera, concretament a l'aeroport Barcelona-El Prat.
Segons Sicar cat (de les religioses Adoratrius), "l'Estat ha de garantir la interconnexió existent entre el tràfic d'éssers humans i el dret d'asil que permet que aquelles persones, en la seva majoria dones, que han estat víctimes de tràfic d'éssers humans i que, alhora necessiten protecció internacional, puguin exercir el seu dret a obtenir-la de manera efectiva".
Més actualitat
SALUT MENTAL
SANITAT
“No hauríem de medicalitzar amb pastilles la majoria dels grans problemes de la vida”
El doctor Jordi Mestres, vocal Junta de la Societat Catalana de Medicina Familiar i Comunitària (CAMFiC), alerta que Espanya és un dels països de la Unió Europea que més antidepressius prescriu
13 gener 2025
Redacció,