En directe

Fórmula Estel

POLÍTICA

Josep Maria Cruset: "Junts deixarà morir l’impost a les energètiques"

El portaveu adjunt de Junts al Congrés ha carregat contra ERC: “Lliçons les justes”

19 novembre 2024

Redacció

Comparteix
impost a les elèctriques

El portaveu adjunt de Junts al Congrés, Josep Maria Cruset, ha assegurat que el seu partit no convalidarà l’impost a les energètiques. "Junts el deixarà morir. No prosperarà". En una entrevista a El Matí a Ràdio Estel, el juntaire diu que el Govern espanyol voldrà aprovar el reial decret d’aquí a unes setmanes, però el seu partit no ho convalidarà perquè "posa en risc inversions i llocs de treball".  

"Lliçons, les justes

Sobre les declaracions de la diputada republicana Pilar Vallugera, que acusava alguns partits d’actuar com a lobby d’empreses energètiques, Cruset ha recordat que ERC "va permetre que es transferissin tres mil milions d’euros públics a les energètiques”. “Lliçons les justes. Nosaltres treballem exclusivament en benefici dels ciutadans, el que diguin els lobbies ens importa zero", ha remarcat. 

Aquest dilluns, els socis d’esquerres, ERC, Bildu i el BNG, han acceptat la reforma fiscal a canvi de mantenir l’impost als beneficis milionaris de les energètiques. El diputat, però ha recordat que el Govern espanyol ha emès un comunicat en què diu que respectarà l’acord amb Junts "en el qual figura l’extrem que no hi haurà impost a les energètiques". Aquest dijous està previst que el congrés debati i aprovi tot el paquet fiscal. "En els pròxims mesos, si algú vol portar propostes, no tindrà els vots de Junts. Els nostres set vots determinen què s’aprova i què no".

Escolta l'entrevista a Josep Maria Cruset, portaveu adjunt de Junts per Catalunya al Congrés

0:00 / 0:00

Més actualitat

ENTREVISTES

N'Gai N'Gai: "Si toquem és perquè algú en rebi un impacte positiu"

N'Gai N'Gai

Parlem amb Jordi Bastard i Paco Garcia de N’Gai N’Gai sobre el seu comiat, la gira dels grans èxits i la seva trajectòria

12 setembre 2025

Redacció

ACCIÓ SOCIAL

ENTREVISTES

Bea Fernández (Arrels): "Les persones sense llar s'han d'atendre a les ciutats on viuen"

Bea Fernández

La directora d'Arrels Fundació reprova els discursos d'odi amb què s'estan trobant

12 setembre 2025

Redacció

ESPORTS

SOCIETAT

Les protestes propalestines marquen La Vuelta ciclista a Espanya

Protestes a La Vuelta

Roger Castillo, membre del pòdcast 'L'etapa reina' de Ràdio Molins comprèn les manifestacions propalestines a la Vuelta

12 setembre 2025

Redacció